top of page

Proč je elektromobil lepší než spalovací vozidlo?

Nejčastější mýty a omyly v elektromobilitě

Nekouří

Elektromobil nekouří ve Vaší garáži, ani u Vašeho domu, ani ve Vašem městě. Nejde jen o NOx, rakovinotvorné částice PM, nebo CO2. Při dieeselgate se ukázalo, že skutečné emise při provozu všech spalovacích vozidel jsou větší než měřené ve zkušebnách.

Ach ano, elektromobily mají nepřímé emise z výroby elektřiny. Ale stejné emise jsou i z výroby a dopravy benzínu, nafty i plynu.

 

Spalovací vozidlo se dožívá až 25 let. Průměrné stáří v ČR je 14 let.

Jak stárne, zhoršuje se filtr pevných částic. Cena nového byla donedávna srovnatelná s cenou celého ojetého vozu a tak bývá často demontován. Dnes je již v řádech tisíců korun, ale i tak je často neměněný a nefunkční.

Elektromobil jak stárne, tak energetiky nepřímé emise z výroby elektřiny se snižují, navíc se více sledují a kontrolují. Demontovat filtry je pro elektrárnu nemožné. Roste také podíl solární a větrné energie. Energii pro elektromobil si můžete vyrobit sami.

Atmosféra je naše velká garáž. Necháte snad nastartované auto ve své garáži?

Vyplatí se počítat

To rozladění, když zase platíte tisíce korun za plnou nádrž, elektromobilisté neznají. Jezdí za 0,40 Kč/km nebo zdarma. 

 

Když si kupujete nové spalovací auto, nevědomky uzavíráte kupní smlouvu na palivo průměrně za 960 000 Kč a dalších 360 tisíc za servis motoru, čerpadel, převodovky a výfuku. Pokud spalovací auto nezničíte včas, budete to muset Vy nebo příští majitelé zaplatit.

Máte-li auto na splátky, tak si spočítejte celkové náklady včetně paliva a servisu. Elektromobil nezná výměny oleje, ani rozvodů, ani výfuku nebo filtrů pevných částic. Díky rekuperaci energie brzdové obložení vydrží násobně déle. Baterie vydrží až 20 let.

U běžného elektromobilu budete mít splátky vyšší, ale za palivo a servis ušetříte víc. U luxusního elektormobilu budou splátky vyšší, ale až je doplatíte, budete jezdit levně. 

STÁHNOUT .XLS

Jednoduše se ovládá

Zeptejte se kohokoli, kdo má elektromobil. Spalovací auto už si nekoupí. Ovládání je pohodlné, a jednoduché.

 

Jen jednou nohou a ruce nemusíte sundávat z volantu. Chcete se dobře cítit při řízení? Nezabývat se tím, co zařadit za rychlost, nebo zda automat včas zařadí to co chcete? Nepřemýšlet, jak se rozjet do kopce a kolik přidat plynu, aby motor nezhasl? Nebát se, zda v zimě nastartujete? Mít nezávislé topení nebo automaticky spuštěnou klimatizaci, i když nejste v autě? Nebát se drahé závady na motoru nebo filtru pevných částic, i když jezdíte jen krátké trasy?

 

Pak je elektromobil tím správným autem pro Vás.

Zajímá Vás, kde se bere bohatství? Které státy pomocí těžby paliv i technologií ovlivňují jiné? Nebylo by lepší spotřebovat elektrickou energii, kterou si umíme vyrobit doma, na střeše firmy, nebo v ČR ?

 

Víte, že paliva jsou vlastně solární energie, která se na naší planetě akumulovala ve formě živých organismů miliony let a že hrozí, že za pár generací je spálíme? 

Nebudou nové elektrárny

Není pravda, že kvůli elektromobilům bude třeba stavět nové elektrárny.

1 000 000 elektromobilů ročně spotřebuje 4 TWh

V ČR vyrobíme 90 TWh ročně.

Milion elektromobilů spotřebuje méně než 5% dnešní výroby.

Přitom elektrárny jsou vytížené na 50%, v noci mohou nabíjet.

ČR ročně vyveze saldo 17 TWh elektřiny.

I kdyby se do roku 2035 nepostavily žádné elektrárny, elektřina kterou vyvážíme, by stačila pro 4 miliony elektromobilů v ČR, které budou denně v provozu.

LEARN MORE

aboutus

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. Tell your visitors a bit about your services.

Náhrada baterií vodíkem?

Existuje hodně lidí, kteří stávající elektromobilitu s bateriemi považují za slepou větev a prosazují jako pohon vodík​.

Vodíkový automobil je rovněž elektromobil a také obsahuje baterii. Jen menší. Reakcí ​vodíku se vzdušným kyslíkem vzniká elektřina. Ukládá se do baterie. Ta pokrývá zvýšenou spotřebu elektromotoru při rozjezdu. Při brzdění se naopak do baterie ukládá rekuperovaná elektřina. Vždy však vodíkové auto pohání elektromotor. Musí mít baterii nebo jiné úložiště elektřiny, třeba superkapacitory..

V čem je tedy dnes problém s vodíkovými elektromobily? Proces výroby vodíku, jeho skladování, přečerpávání, přepravy, skladování, přečerpávání a spotřeby v autě je energeticky nesmírně náročný a technologicky složitý. Příliš se neliší od ropných paliv. Asi nejvýstižnější porovnání bateriové a vodíkové technologie obsahuje obrázek. Na něm je výroba vodíku z vody. Ale dnes se drtivá většina vodíku vyrábí energeticky ještě náročněji ze zemního plynu. CO2 se prostě vypustí do atmosféry ještě před spálením.

electric-car-vs-hydrogen-fuel-cell1-e150
bottom of page